pondělí 19. prosince 2011

Podzim a první závody

Na Dachsteinu jsem letos dohromady strávil přibližně 50 dnů. Dvakrát jsme bydleli v Ramsau a dvakrát přímo u dolní stanice lanovky, kterou jsme se ráno a odpoledne přepravovali na ledovec, kde jsme vetšinou jezdili objemové tréninky. Kvalitnější a rychlostí tréninky jsme absolvovali dole v Ramsau na kolečkové dráze. Původně byly v plánu jen dvě soustředění na ledovci, další dvě už měli být v nížinách, jelikož dlouhodobý trénink ve vyšší nadmořské výšce nemusí být úplně ideální. Už jsme měli zakoupeny letenky do norského Beitostolenu, kvůli špatným sněhovým podmínkám jsme tam však neodletěli a zvolili riskantní řešení dalšího pobytu pod Dachsteinem. V té době se v Evropě dalo lyžovat jen na ledovci a nebo v tunelu s umělým sněhem.

V říjnu jsem ještě stihl absolvovat funkční vyšetření v Praze. Na běhátku jsem letos vydržel o 20 vteřin déle než v předešlých letech, tak jsem byl spokojen. Pro zajímavost, můj max. tep byl 213 tepů za minutu :-)

Na první letošní závody na Horních Mísečkách jsem přijel přímo z Itálie, kde jsem se měl zúčastnit FIS závodů. Ty jsem však nestihl, protože sníh napadl i u nás, tak jsem musel dát přednost závodům na Mísečkách. Jednalo se o závod Českého poháru dospělých a juniorů, zároveň to byl Mezinárodní závod FIS - Slavic Cup.
V sobotu 10.12. byl na programu závod 10km klasicky, kde jsem skončil na 2.místě v juniorech a na 5.místě celkově. Výsledky na 10km klasicky >ZDE<.
V neděli se jelo 10km volnou technikou. Tento závod se mně vůbec nepovedl a bylo z toho 5.místo v juniorech a říkal jsem si, že se na mně asi podepsalo to vysokohorské lyžování na Dachsteinu.

Další týden jsem odjel na závody Evropského poháru juniorů do rakouského St. Ulrichu.
V pátek 16.12. jsem se postavil na start sprintu volnou technikou. I když nejsem sprinter, tak jsem alespoň postoupil z kvalifikace do vyřazovacích bojů. Z rozjížďky jsem už dále nepostoupil.
V sobotu se jela moje oblíbená klasika na 10km. V tomto závodě jsem dojel na 12.místě.
V neděli se mi závod s hromadným startem na 15km volnou technikou povedl a skončil jsem na 11.místě se ztrátou 31 vteřin za vítězným francouzem. Tímto závodem jsem se poprvé dostal pod 70 FIS bodů (67,84) a splnil jedno z nominačních kritérií na Mistrovství světa juniorů v Turecku.

Žádné komentáře:

Okomentovat